– Over 90 prosent av våre ansatte er kvinner, så selvfølgelig støtter vi aksjonen.
Kid interiør er en av hovedsponsorene til Rosa sløyfe-aksjonen og Rosa sløyfe-løpet, og bidrar hvert år både med salg av årets pin og egendesignede produkter.
I 2020 bidro Kid Interiør med mer enn 2,8 millioner kroner i støtte til aksjonen, en fantastisk økning fra 1,2 millioner i 2019.
90 prosent kvinner
Som arbeidsplass for 1350 kvinner er dette en svært viktig sak for Kid Interiør å støtte oppom, og de er stolte over å kunne kalle seg hovedsponsor for Rosa sløyfe-aksjonen.
– Vi har over 150 butikker rundt om i Norge, med dedikerte medarbeidere som vil være med å bidra til årets aksjon. Over 90 % av våre ansatte er kvinner, noe som gjør det ekstra viktig for oss å være med, sier Anders Fjeld, administrerende direktør i Kid Interiør.
De har lagt merke til at det også er et voksende engasjement blant kundene når det gjelder å støtte aksjonen.
– Ingen kan hjelpe alle, men alle kan hjelpe noen, sier Fjeld.
Bokhari – pink with purpose
I tillegg til inntektene fra årets pin, bidrar Kid Interiør med overskuddet fra egendesignede produkter. To av disse produktene er det fine handlenettet og forkleet fra veveriet Bokhari i Pakistan.
Veveriet Bokhari produserer håndlagde kvalitetsprodukter av resirkulerte materialer. Produktene bidrar til å sikre utdanning og fremtidshåp for de lokale barna.
Når du kjøper disse varene, støtter du både Rosa sløyfe-aksjonen, bidrar til trygge arbeidsplasser i veveriet, og bidrar til utdanning for over 700 barn.
Dedikasjon
En av kjerneverdiene til Kid Interiør er dedikasjon.
Kid består i dag av mer enn tusen ansatte, som alle er oppriktig opptatt av god kvalitet, bærekraft og ikke minst å hjelpe hver eneste kunde – alt dette oppsummeres godt i deres støtte til både Bokhari-veveriet og Rosa sløyfe-aksjonen.
Les mer om Kid Interiørs samfunnsansvar her